PRÍBEH VZNIKU COLLECTIVE PRODUCTION
Ako vznikla naša video produkcia
Scroll

Všetko začalo krátkym filmom

Písal sa rok 2013 a v Prahe sme začínali produkciu krátkeho filmu Zmätok Zmyslov. Milan a ja sme mali potrebu tvoriť. Dovtedy sme sa popri klasickej práci v kancelárii a banke venovali fotke a točeniu svadieb, čo nás ale bavilo bolo vymýšľať humorné scénky s presahom. Tak sme zrazu vymysleli príbeh, časom scenár, tvorivé nápady, no nemali sme predstavu o ľuďoch, ktorí by doplnili štáb a pomohli nám s natáčaním. Keďže sme zbierali financie na film pomocou crowdfundingu, mali sme malé technické zázemie a podporu, no najväčším bonusom tejto kampane bol email od mladého Američana, žijúceho vtedy pár rokov v Prahe. Volal sa Cary a práve hľadal uplatnenie v oblasti kamery. Podľa jeho slov ho oslovila ho naša slovenská podstata a bol zvedavý, čo to za príbeh chceme natočiť. Tak sme sa stretli, presne 23.4.2013 v Café Pavlač na pražskom Žižkove.


Carymu sme prezradili náš zámer, búrať predsudky a skúmať čo znamená byť “normálny” cez príbeh Karola, ktorému voňajú záchody a preto ich často a s radosťou navštevuje. Nie som si doteraz istý, či Cary vedel do čoho ide, jediná otázka bola, či celý film bude o ovoniavaní záchodov, načo sme odpovedali, že celý nie.


Tak sa začala naša spolupráca, na krátkom filme, ktorý sa dokončil zhruba za rok. Dovtedy sme sa spoznali bližšie a zistili, že zdieľame pár hodnôt aj mimo filmový, kamerový svet a keďže nám “ostala” technika po dokončení filmu, a ozvalo sa mi slovenské TatraTea, že by chceli natočiť promo video, prvýkrát sme točili komerčnú vec ako tím troch ľudí. Október 2013. Tu sa zrodila spolupráca, partnerstvo alebo tvrdé jadro kolektívu.


48h film projekt

Čo sa týka histórie slova “kolektív” v názve, musím spomenúť akciu 48hour film project, filmová súťaž, v ktorej váš team musí natočiť a zostrihať krátky film za 48 hodín. Zúčastnili sme sa ho na jeseň 2014 a pri vyplňovaní prihlášky musel Cary do kolónky názov teamu napísať… názov teamu. Vyplnil: “The Collective”. Film Ticho v Aute sme stihli (kuk sem) a odvtedy sme sa už oslovovali “Hey Collective”. Prvotná myšlienka bola, že kolektív symbolizuje zoskupenie tvorivých ľudí, ktorí spoločne produkujú audiovizuálne diela.




Mojou úlohou (pracoval som vtedy v IT vzdelávacej firme) bolo vytvoriť web, logo, emaily, aby sme mohli oslovovať našich prvých klientov. Logo nám vytvoril môj vtedajší kolega, grafik Ondrej Dolejší, ktoré neskôr “odtučnil” náš kreatívec Dávid. Okrem jemných úprav si logo drží svoj tvar dodnes.


staré collective production logo
nove logo collective production

Biznis

Rok 2015 bol prelomový. Milan sa odsťahoval z Prahy naspäť do Tatier, Zmätok Zmyslov mal svoju premiéru a kolektív natočil prvé industriálne video. Rozhodli sme sa video produkciou živiť. Ako každý organický startup, náš nástup bol pomalý ale istý. Prvé firemné video sme natočili pre spoločnost Pressmetal v Třinci, kde sme ešte cestovali vlakom (vlastné auto sme nemali).


Bola jeseň 2015 a marketingáčka Lucka z Tatratea nás opäť oslovila, no tentoraz s niečím veľkým. V priestoroch Tatratea v Kežmarku sme v improvizovanom štúdiu točili netradičné mixovanie drinkov v podaní Mariána Bekeho, jedného z najúspešnejších slovenských barmanov. Kreatívu mali na starosť tvorcovia z Triadu. Ako každý biznis, aj komerčná video produkcia má svoje jasné aj temné stránky. Vaša pozornosť môže skĺznuť čisto na zarábanie a technické aspekty natáčania, čím ľahko udusíte svoju radosť z čistej tvorby. Naša umelecká tvorivosť sa však nevzdala a časom si vypýtala svoju pozornosť späť, ale o tom až nabudúce…


PS: Strange Foot Production

K názvu sa sťahuje ešte jeden príbeh, od Caryho a jeho mamy. Keď bol Cary v roku 2014 doma v Californii, kde s jeho otcom pravidelne točili stockfootage videá, na večeri s mamou preberali možný názov našej novej video produkcie. Padli rôzne názvy a jeden z nich bol aj Strange Foot Production. Inšpiráciou boli Caryho divné nohy, resp. jeho zvláštne prsty na nohách. Caryho mama je maliarka, a tak sa jeho strange feet dostali na plátno. Cary už túto pestrofarebnú maľbu bohužiaľ nemá, a rovnako to dopadlo aj s názvo. Na konci večere sa zhodli, že toto meno predsalen nebude veľmi vhodné pre video produkciu zameranú na točenie firemných videí. Ak by ste mali záujem tento názov použiť, kontaktuje prosím Caryho nohy.